مقدمه ای بر مدیریت معماری
2016-05-21
مزایای مدیریت معماری
2016-05-21

چارچوب مدیریت معماری توگف

چارچوب مدیریت معماری توگف
فاز G از ADM به مدیریت پیاده سازی اختصاص داده شده است، که با تحقق معماری از طریق تغییرات مربوط به پروژه ها درگیر است. مدیریت معماری هدایت و کنترل تمام جنبه های توسعه و تکامل معماری را پوشش می دهد. مدیریت معماری نیاز دارد توسط یک چارچوب مدیریت معماری برای کمک به شناسایی فرآیندهای موثر پشتیبانی شود؛ به طوری که مسئولیت های کسب و کار مرتبط با مدیریت معماری را بتوان به روشنی بیان کرد، با آنها ارتباط برقرار نمود، و به طور موثر مدیریت کرد. توگف چنین چارچوبی را فراهم می کند. این چارچوب در بخش های زیر توصیف می شود.

ساختار مفهومی

مدیریت معماری یک روش، مجموعه ای از فرآیندها، جهت گیری فرهنگی و مجموعه ای از مسئولیت ها برای حصول اطمینان از یکپارچگی و اثرگذاری معماری سازمانی می باشد. مفاهیم کلیدی در شکل زیر نمایش داده شده اند.

چارچوب مدیریت معماری - ساختار مفهومی

چارچوب مدیریت معماری – ساختار مفهومی


جداسازی فرایند، محتوا و مفهوم، کلیدی برای حمایت از ابتکار مدیریت معماری است. این مورد، مقدمه ای از مولفه های مدیریتی جدید(به عنوان مثال، توجه به مقررات جدید) بدون تأثیر بی جهت بر فرآیندها را ممکن می سازد. روش بدون محتوا تضمین می کند چارچوب قابل انعطاف است.

فرآیندهای کلیدی مدیریت معماری

مدیریت سیاست و ادامه دادن
پذیرش
روش مدیریت
نظارت و گزارش
کنترل کسب و کار
مدیریت محیط

ساختار سازمانی

مدیریت، هدایت و کنترل معماری است. یک ساختار مدیریت معماری موثر نیاز به فرایندها، ساختارها، و قابلیت هایی دارد؛ (شکل زیررا ببینید) و به طور معمول شامل یک هیئت مدیره سراسری، هیئت مدیره محلی، مقامات طراحی، و گروه های کاری می شود.

چارچوب مدیریت معماری - ساختار سازمانی

چارچوب مدیریت معماری – ساختار سازمانی